+38(067)653-72-39
Blog

15 найкращих інструментів для аналізу ключових слів (безкоштовні + платні)

Sprava Agency
Команда Sprava Agency
19.01.2024
SEO
17 хвилин
Поділитися статтею
Наша розсилка

Переклад статті Роб Вудс, SEO consultant для Semrush

Якщо ви хочете знайти цінні ключові слова, потрібно використовувати відповідні інструменти дослідження.

У цій статті ми розглянемо 15 платних і безоплатних інструментів, що допоможуть вам виконати ефективний аналіз.

Почнемо.

1. Keyword Magic Tool

Keyword Magic Tool — інструмент від Semrush, що допоможе вам створити та опрацювати список ключових слів, що стосуються вашого корпоративного сайту чи інтернет магазину, а потім — керувати ними та відстежувати результати.

Щоб використати його, введіть у пошуковий рядок посівний ключ (широкий термін, пов'язаний з вашим бізнесом), виберіть бажану локацію бази даних і натисніть «Search».

Інструмент Keyword Magic зі словом «страхування» у рядку пошуку та виділеною кнопкою «пошук»
список варіантів ключових слів для ключового слова

Тут ви знайдете тисячі (або мільйони) ідей ключових слів за лічені секунди.

Ось приклад.

Хочете звузити результати? 

Жодних проблем. Застосуйте фільтри, зокрема:

  • Questions — програма покаже ключові слова або словосполучення у формі запитань;
  • Broad Match, Phrase Match, Exact Match and Related — варіації, що походять від основного ключа або фрази;
  • Languages — пошук різними мовами;
  • Volume — ключовики, що мають певний пошуковий обсяг, наприклад, 101–1000, 1001–10000 тощо;
  • KD% — ключові терміни певного рівня складності для ранжування, наприклад, «Easy», «Hard», «Very hard» тощо;
  • Intent — ключі, що показують певний пошуковий намір, наприклад, «Інформаційний», «Навігаційний», «Комерційний» або «Транзакційний».
фільтри в Keyword Magic Tool виділено
список результатів із вибраними фільтрами

 

Виберіть фільтри, що вас цікавлять, і результати автоматично підлаштуються до нових критеріїв.

Ось так.

Ціна: Keyword Magic Tool є частиною Semrush SEO toolkit. Ви можете зареєструватися безоплатно і виконати 10 пошуків на день. Але наявні дані будуть обмежені.

Щоб використовувати Keyword Magic Tool у повному обсязі, підпишіться на один з платних планів.

Ціна стартує від $99,95 на місяць, якщо сплатити одразу за рік. Також є варіант обрати тариф $119,95 і розраховуватися за використання інструменту щомісяця.

2. Keyword Overview

Keyword Overview — частина екосистеми інструментів аналізу ключових слів для SEO від Semrush.

Сервіс надає детальний огляд будь-якого ключа в базі даних Semrush і генерує інші пов'язані з ним слова.

Щоб скористатися цим інструментом, введіть ключовий термін, який потрібно проаналізувати, виберіть країну бази даних, конкретну локацію (за бажанням) і натисніть кнопку «Search».

Панель пошуку «Огляд ключових слів» із виділеним ключовим словом «створення контенту» та кнопкою «пошук»
Keyword Overview - показники обсягу, складності ключових слів та намірів у огляді ключових слів

Після цього буде створений загальний звіт з трьох основних розділів.

Перший розділ дає зріз за такими показниками:

  • Volume — скільки разів на місяць користувачі вводили конкретний запит (метрики типу «Global Volume» і «Trend»);
  • Keyword Difficulty — оцінка того, наскільки важко ранжуватися за конкретним ключем у ТОП-10 органічних результатів (за шкалою від 1 до 100);
  • Intent — мета, що стоїть за пошуком. 

Ось як виглядає цей розділ.

Другий розділ дасть вам огляд інших схожих ключів, зокрема «Keyword Variations», «Questions» і «Related Keywords».

Keyword Overview розділи «Варіанти ключових слів» «Питання» та «Зв'язані ключові слова» в огляді ключових слів
Keyword Overview розділ «Аналіз пошукової видачі»

Ви можете натиснути кнопку «View all X,XXX keywords», щоб побачити всі варіанти, пов'язані з вашим основним ключем для кожної з категорій.

Нарешті, розділ «SERP Analysis» показує актуальні топові сторінки, що ранжуються за проаналізованим ключем.

Ось як це виглядає.

Ціна: Keyword Overview пропонується разом з SEO toolkit від Semrush. Ви можете зареєструватися безоплатно і проаналізувати 10 ключових термінів на день. 

Якщо ви хочете збільшити їхню кількість, підпишіться на один з тарифних планів:

  • Pro — $99,95 на місяць за умови одночасної річної оплати;
  • щомісячний тариф $119,95.

3. Google Trends

Google Trends — це безоплатний інструмент, що показує трендові теми в регіонах по всьому світу. Іншими словами, він знаходить популярні ключові слова, за якими люди здійснюють пошук.

Просто введіть ключ у рядок пошуку і натисніть «Explore».

Google Trends з ключовими словами «автострахування» у рядку пошуку та виділеною кнопкою «Дослідити»
Графік для «автострахування» у Google Trends

Ви побачите, як змінюється інтерес до нього: зростає, знижується або залишається стабільним.

Інструмент також покаже вам пов'язані запити та теми.

Виділено розділи пов'язаних запитів та пов'язаних тем

графік, що показує порівняння інтересу з часом у Google Trends

Ви навіть можете порівняти два або більше ключів, щоб побачити, який з них є найпопулярнішим.

Наприклад, якщо порівняти «car insurance» з «auto insurance», ми побачимо, що більшість людей шукають перший варіант.

Менша частотність пошуку не робить термін «auto insurance» марним з точки зору оптимізації контенту вашої сторінки. Ви зможете врахувати дані аналізу і за потреби використовувати обидві фрази, якщо вони стосуються вашого бізнесу.

Ціна: Google Trends — безоплатний сервіс.

4. Keyword Manager

Keyword Manager — інструмент від Semrush, що допоможе вам створити та опрацювати список ключових слів, що стосуються вашого вебсайту, а потім — керувати ними та відстежувати результати.

Наприклад, якщо ви шукали ключі в Keyword Magic Tool, то можете надіслати вибрані варіанти безпосередньо до Keyword Manager.

У Keyword Magic Tool встановіть прапорці ліворуч і натисніть кнопку «+ Add keyword to list».

Потім вкажіть назву для вашого списку і натисніть галочку.

Keyword Magic Tool

як відкрити список ключових слів в Keyword Magic Tool

Знову натисніть кнопку «+ Add to keyword list» і відкрийте список.

Тепер ви перейдете до Keyword Manager.

як зробити кластеризацію ключових слів в Keyword Magic Tool

Також ви можете створити кластери — списки пов'язаних між собою ключів. Кластеризація — відома SEO-техніка, що дозволяє об'єднати подібні слова на основі пошукових намірів. Ідея полягає в тому, щоб створити одну сторінку для кожного кластера та оптимізувати її, використовуючи різні варіації ключового терміну. Це допоможе краще ранжуватися та отримати більше трафіку.

приклад списку ключових слів у інструменті «Keyword Manager»

Щоб здійснити кластеризацію, перейдіть у вкладку «Clusters» і натисніть «Cluster list».

Ключі групуватимуться в кластери наступним чином.

приклад ключових слів, згрупованих у кластери
приклад ключових слів у кластері в Keyword Magic Tool

Натисніть на певний кластер, і ви побачите всі ключові терміни з цієї групи.

Спробуйте використовувати їх під час створення контенту. 

Ціна: Keyword Manager — платний інструмент. Ви маєте бути підписані на один з платних планів Semrush, щоб користуватися ним.

Вартість підписки складає від $99,95 до $374,95 (оплата щорічно) в залежності від обраного вами плану.

5. QuestionDB

QuestionDB показує питання на основі ключів, що ставляться на форумах, таких як Reddit і Stack Exchange. 

домашня сторінка QuestionDB із заголовком

Величезна база даних запитів дає вам конкретніше уявлення про інтереси вашої цільової аудиторії.

Скористайтеся цією нагодою, щоб створити корисніший контент, що відповідає на ці питання.

По-перше, придумайте список пов'язаних посівних ключових слів.

Потім введіть одне з них у QuestionDB.

домашня сторінка QuestionDB із заголовком

Наприклад, наведемо кілька результатів для запиту «content creation».

Повторіть цей процес для решти списку, щоб згенерувати ще більше варіантів.

Ціна: користувачі можуть безоплатно переглядати приблизно 50 результатів для своїх пошуків.

Базовий план коштує $15 на місяць і пропонує 100 пошуків з необмеженими результатами.

6. Organic Research

Organic Research від Semrush надає інформацію про ключові слова, за якими ранжуються ваші конкуренти. Отримати такі дані без використання цього інструменту дуже важко.

Покажемо, як його використовувати.

Введіть домен конкурента і натисніть «Search».

Organic Research

приклад інформаційної панелі в інструменті Organic Research

 

Сервіс згенерує багато корисних даних.

Перейдіть у розділ «Top Keywords» і натисніть кнопку «View all X,XXX keywords».

розділ «Top Keywords» в Organic Research
Таблиця «Позиції в органічному пошуку»

Ви побачите всі ключі, за якими конкурент ранжується в ТОП-100 результатів Google.

Якщо список завеликий, застосуйте один або декілька з наступних фільтрів:

  • Positions;
  • Volume;
  • KD;
  • Intent;
  • SERP features.

Приклад.

де знайти фільтри в Organic Research
Кнопка «Експорт» із опціями «Excel», «CVS»

Ви також можете експортувати ці дані до Excel-таблиці, натиснувши кнопку «Export» у її верхньому правому куті.

Ця функція дуже зручна, коли ви поспішаєте і хочете здійснити аналіз пізніше. 

Ціна: Organic Research — безоплатний інструмент. Зареєструйтеся та отримайте 10 безоплатних пошуків на день. Проте доступні дані будуть дещо обмежені.

З платним планом у вашому розпорядженні буде більше інформації. Ціна стартує від $99,95 на місяць за умови одночасної оплати за рік. Якщо вас цікавить помісячна оплата — оберіть пакет вартістю $119,95.

7. AlsoAsked

AlsoAsked збирає запити з People Also Ask (PAA) від Google. Це справжня «золота жила» для визначення ключовиків, що стосуються вашої головної теми.

Інструмент показує запити на діаграмі, що ілюструє зв'язок між ними.

AlsoAsked

 

приклад діаграми розгалуження для пошуку «content creation» у США

Наведемо питання, які знаходить AlsoAsked, якщо ви шукаєте «content creation» у США.

Пошук за «content creation» формує 4 головні запитання: 

  • What is meant by content creation?
  • How can I start content creation?
  • What are the 4 pillars of content creation?
  • What does a content creator do?

Своєю чергою ці питання мають власні результати PAA, що демонструються в нових гілках. Якщо натиснути на одну з них, можна переглянути нову діаграму, починаючи з цієї точки.

приклад діаграми в AlsoAsked

Програма показує не тільки теми для створення контенту, а і відносини між питаннями, що допоможе вам структурувати статті.

Таким чином, ви зможете висвітлити найважливіші питання в тому порядку, в якому вони, ймовірно, задаватимуться.

Ви також можете експортувати дані у форматах CSV (для планів Lite і Pro) або зображення для подальшого аналізу або презентацій. 

Ціна: AlsoAsked — безоплатний сервіс, але користувачам також пропонуються платні пакети. 

Створення безоплатного акаунту дозволяє здійснювати 10 пошуків щомісяця. Платні плани стартують з $15 на місяць, що дає вам 100 пошуків на цей період.

8. Keyword Surfer

сторінка Keyword Surfer із заголовком та закликом до дії «Додати до Chrome»

Keyword Surfer є безоплатним інструментом дослідження ключових термінів у вигляді розширення Google Chrome. Він дозволяє отримати пропозиції безпосередньо в SERP. 

Після завантаження програма автоматично показуватиме запропоновані ключі на панелі праворуч від пошукової видачі.

Вона надає інформацію про пов'язані ключові слова, їхній обсяг і збіг з оригінальним пошуковим запитом.

Крім ключів, інструмент також показує корисну інформацію про кожен результат пошуку.

пропозиції ключових слів на панелі праворуч в Keyword Surfer

приблизний щомісячний трафік, кількість слів тощо показники в Keyword Surfer

А саме:

  • орієнтовний місячний трафік;
  • кількість слів і певних пошукових фраз на сторінці;
  • позначка «TITLE CHANGED» на випадок, якщо Google змінив тег оригінального заголовка.

Таким чином, Keyword Surfer збагачує результати корисними даними про рейтингові сторінки та швидко знаходить нові можливості на основі вашого пошукового запиту.

Ціна: Keyword Surfer — безоплатний сервіс. Ціна базового плану LITE — $19 на місяць (щорічна оплата).

9. Keyword Gap

Keyword Gap допомагає зазирнути в дані інших гравців ринку, побачити кількість спільних ключових запитів (common keywords), а також дізнатися, за якими з них конкуренти ранжуються, а ви — ні (missing keywords).

Отримавши таку інформацію, ви зможете суттєво доповнити список використовуваних запитів.

Для цього відкрийте сервіс, введіть свій домен, вкажіть до чотирьох конкурентів, після чого натисніть кнопку «Compare».

Для вас буде створений комплексний звіт.

Keyword Gap

Розділ «Keyword Overlap» у звіті

Розділ «Keyword Overlap» у звіті показує відносний розмір профілю ключового слова кожного домену і те, наскільки вони збігаються.

Нижче ви можете проаналізувати поточний профіль відносно ваших конкурентів.

Зосередьтеся на вкладках «Missing» і «Weak», щоб знайти ключі, з якими ви ще не працюєте, або ті, за якими могли б отримувати кращі результати.

Зосередьтеся на вкладках «Missing» і «Weak» в Keyword Surfer

Натисніть на ключі, про які хочете дізнатися більше. Або надішліть їх у Keyword Manager, щоб попрацювати над ними пізніше.

Ціна: Keyword Gap пропонує безоплатний та платний доступ. Ви можете виконувати 10 порівнянь на день безоплатно. 

Або, якщо цього недостатньо, підпишіться на платний тариф:

  • $99,95 на місяць (оплата щорічно);
  • $119,95 з можливістю щомісячного розрахунку.

10. AnswerThePublic

AnswerThePublic

AnswerThePublic використовує пропозиції з автозаповнення від пошукових систем, таких як Google, щоб знайти запити, які вводять користувачі. 

У цьому прикладі ми використаємо «content creation» як посівний ключ і подивимося на пошукові дані з США.

Інструмент швидко покаже запити, пов'язані з «content creation» і згруповані візуально наступним чином.

AnswerThePublic швидко покаже запити, пов'язані з «content creation»
список запитів в AnswerThePublic

Найпопулярніші пошукові терміни позначені темнішим відтінком помаранчевого.

Ви також можете переглянути ті ж дані у формі списків.

Ці питання допоможуть зрозуміти, що хоче знати ваша аудиторія. Ви можете надати відповіді у своєму контенті для кращого ранжування.

Крім питань, ви також можете: 

  • знайти пошукові фрази з прийменником (наприклад, «content creation for social media») або порівняння на кшталт «content creation vs marketing»;
  • згрупувати ключі за алфавітом (наприклад, «content creation apps» знаходитимуться під літерою «A»);
  • здійснити схожі пошуки.

Ціна: ви можете використовувати AnswerThePublic безоплатно, але кількість пошуків буде обмежена. 

Платні плани стартують від $5 на місяць, даючи вам 100 пошуків на день, чого більше ніж достатньо для початківців.

11. TubeBuddy

TubeBuddy — розширення браузера, що допомагає виконувати дослідження для YouTube, щоб оптимізувати та збільшити канал.

TubeBuddy

Для цього використовується функція Keyword Explorer.

Щоб скористуватися нею, введіть ключове слово, що вас цікавить, і натисніть «EXPLORE».

На вкладці «Summary» ви знайдете його оцінку за шкалою до 100.

Цей показник враховує наявність конкуренції та якість оптимізації відео.

Що вищий бал, то більший рівень конкуренції за ключове слово та навпаки.

інтерес до ключових слів з часом на YouTube та Google

Тут ви також побачите, як змінювався інтерес до цього терміну з плином часу на YouTube і в Google, а також знайдете пов'язані з відео теми та теги.

Натисніть на вкладку «Results», щоб отримати дані поточних результатів YouTube для певного ключового слова, зокрема з урахуванням топових відео та каналів.

Ви можете використовувати цю інформацію для дослідження конкурентів.

вкладка «Results», для отримання поточних результатів YouTube в TubeBuddy

панель Videolytics в TubeBuddy

Якщо натиснути на будь-яке відео, відкриється панель Videolytics. Вона показує дані про ефективність, SEO, найкращі практики та навіть відеотеги.

Ціна: В безоплатному обліковому записі можна виконувати 25 пошуків у Keyword Explorer на день.

Є кілька платних пакетів (зокрема опція для компаній), але найпопулярніший з них — Legend, що надає необмежений доступ. Вартість пакета:

  • $29,99 з можливістю щомісячної оплати;
  • $23,99 на місяць (розрахунок — раз на рік). 

12. Keyword Tool

Keyword Tool використовує дані з автозаповнення різних пошукових систем і сайтів, зокрема Google, Bing, YouTube, Amazon, Instagram, eBay та Play Store, щоб допомогти вам знайти ідеї для ключових слів і популярні хештеги.

Спочатку оберіть пошукову систему і країну, для якої потрібно переглянути дані. Потім введіть посівний ключ і натисніть позначку пошуку.

Keyword Tool

список пропозицій щодо автозаповнення в  Keyword Tool

Сервіс створить список пропозицій щодо автозаповнення, запитань і прийменників з вибраного джерела (у наведеному нижче прикладі — Google).

Виберіть слова, за якими ви хочете ранжуватися, і натисніть значок експорту, щоб завантажити їх у CSV або Excel-форматі.

Ціна: ви можете використовувати безоплатну версію Keyword Tool, навіть не створюючи обліковий запис. Сервіс генерує до 750 пропозицій для кожного посівного ключа.

Але з безоплатним акаунтом ви не отримаєте цінні показники, такі як пошуковий обсяг і конкуренція.

Тому розгляньте можливість підписки на план Pro Basic, вартість якого складає:

  • $69 на місяць (оплата раз на рік);
  • $89 на умовах щомісячного розрахунку.

13. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner — інструмент від Google. Хоча він в основному призначений для рекламодавців, що інвестують у рекламу pay-per-click (PPC) за допомогою Google Ads, ви також можете використовувати його для пошуку ключових слів для SEO просування.

Google Keyword Planner
Сторінка

Щоб отримати нові пропозиції, натисніть «Discover new keywords». Потім введіть посівний ключ і натисніть «Get results». 

Щоб отримати доступ до Keyword Planner, вам знадобиться обліковий запис Google Ads.

Ви можете використовувати Keyword Planner, щоб знайти нові ключі та архівні дані.

Ви знайдете купу ідей за лічені секунди.

для переліку ключових запитів, натисніть «Get search volume and forecasts»

Щоб збирати дані пошукового обсягу для певного переліку ключів, натисніть «Get search volume and forecasts». Потім ви можете ввести, скопіювати та вставити або завантажити власний список. Після цього натисніть «Get started».

Тут ви знайдете архівні дані. Використайте цю можливість для відстеження ключових термінів, за якими ви вже ранжуєтеся.

архівні дані в Google Keyword Planner

Ціна: технічно Keyword Planner безоплатний, але ви можете отримати доступ до нього тільки через обліковий запис Google Ads (що запитує платіжну інформацію). 

Найкраще користуватися інструментом з облікового запису, що витрачає гроші на Google Ads, оскільки це може допомогти вам отримати кращий доступ до даних.

14. Organic Traffic Insights

Organic Traffic Insights показує слова, за якими ви зараз ранжуєтеся в Google. Він також містить дані, отримані від Google Analytics і Google Search Console. 

Сервіс дозволяє отримувати ключі, що раніше були приховані під категорією «not provided» у Google Analytics.

Почніть з налаштування проєкту.

звіт ключових слів в Organic Traffic Insights

розділу «Keywords» у звіті Organic Traffic Insights

Після завершення ви побачите звіт з великою кількістю даних.

Перейдіть до розділу «Keywords» у звіті.

Цей звіт допоможе вам знайти слабкі ключові слова, за якими ви займаєте позицію 11 і нижче.

Якщо ви не входите в ТОП-10, ви практично невидимі для користувачів пошукових систем і не отримаєте багато трафіку.

Отже, важливо знайти слабкі ключі та оптимізувати їх.

фільтр за позицією у звіті Organic Traffic Insights

Щоб зробити це, встановіть фільтр за позицією, щоб сервіс показав лише ті ключі, за якими ваш ресурс займає 11 сторінку і нижче.

Це будуть саме ті ключові слова, за якими погано ранжується ваш вебсайт.

Отже, подумайте про оптимізацію сторінок за цими ключами, щоб підвищити позиції та органічний трафік.

Ціна: Organic Traffic Insights є частиною SEO-інструментарію Semrush. Безоплатний обліковий запис надає обмежений доступ до даних.

Щоб отримувати більше інформації, активуйте один з тарифів:

  • $99,95 на місяць (щорічна оплата);
  • $119,95 за умови щомісячного розрахунку.

15. Soovle

Soovle — безоплатний інструмент аналітики, що об'єднує пропозиції з декількох пошукових систем і вебсайтів, зокрема Google, Bing, Wikipedia, Amazon, eBay та YouTube.

Soovle
Ключові слова, написані в рядку пошуку, з логотипами пошукових систем, заповненими пропозиціями в Soovle

Використовуйте панель пошуку в центрі екрана, щоб ввести посівне ключове слово. Пропозиції автоматично заповнюватимуться у відповідних вікнах з логотипами пошукових систем.

Переміщуйтеся ними за допомогою правої клавіші зі стрілкою та натисніть на будь-яку фразу, щоб перейти на сторінку результатів пошуку.

Щоб зберегти ключ для подальшої роботи, перетягніть його на значок книги у верхньому лівому куті.

Ціна: Soovle — безоплатна програма.

Спробуйте інструменти від Semrush безоплатно

Semrush пропонує набір опцій, що допоможуть вам знайти ключові слова для вашого вебсайту, проаналізувати їх та керувати ними.

Хочете спробувати, перш ніж оформити платну підписку? Зареєструйтеся та скористайтеся можливостями безоплатної пробної версії.

Автор статті — Роб Вудс, SEO consultant.

Sprava Agency
Команда Sprava Agency
19.01.2024
SEO
17 хвилин
Отримайте спеціальну пропозицію для вашого сайту!

Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)

Останні статті та новини
+16
×
Ми цінуємо вашу конфіденційність.

Ми використовуємо файли cookie для поліпшення вашого веб-перегляду, показу персоналізованої реклами чи вмісту і аналізу нашого трафіку. Натисканням "Прийняти всі" ви надаєте згоду на використання нами файлів cookie.

Прийняти все Відхилити все