Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Тренди інтернет-маркетингу 2023 & ваш сайт
На чому маємо тримати фокус в SEO, Google ADS та при розробці сайтів
Січень нового року — ідеальний час для побудови бізнес-планів. Якщо правильно поставити цілі та акумулювати енергію, то навіть складний 2022-й, що нарешті пішов, може стати трампліном для розвитку. Але як збільшити продажі та обійти конкурентів, якщо ситуація на ринку, пошукові алгоритми, смаки та уподобання користувачів постійно змінюються? Ми у Sprava Agency впевнені: щоб досягти успіху, важливо використовувати нестандартні методи просування, стежити за тенденціями та швидко адаптуватися до нових умов.
Фахівці агентства Sprava вирішили поділитися своїм баченням трендів у web розробці, просуванні товарів і послуг в інтернеті у 2023 році. Наша ґрунтується на власному досвіді та статистиці.
Mobile Friendly та мовні версії: тенденції в галузі розроблення сайтів
Тренди у сфері веброзроблення та UX/UI-дизайну ґрунтуються на аналізі поведінкових факторів і вимог пошукової системи. Оскільки переваги та потреби користувачів змінюються плавно, багато методів та інструментів довго не втрачають актуальності. З огляду на цю особливість виділимо кілька важливих моментів, на які варто орієнтуватися під час створення вебресурсів у 2023 році.
1. Основна українська версія і мультимовність
З липня 2022 року в Україні діє закон, згідно з яким сайт обов'язково повинен мати версію державною мовою. Ця версія завантажується одразу, перша взаємодія з клієнтом також має відбуватися українською, надалі — на вибір користувача. Якщо планується вихід бізнесу на міжнародний ринок, створюються альтернативні мовні версії сайту, наприклад, англійська, німецька, польська тощо.
2. Mobile як і раніше first
Оскільки 54% трафіку припадає на мобільні пристрої, цього року мобільні конверсії матимуть пріоритетне значення в e-commerce. Google під час ранжування також надає перевагу ресурсам, оптимізованим під mobile. У зв'язку з появою нових моделей гаджетів із «гнучким» дисплеєм і нестандартним розміром матриці важливо адаптувати верстку під різні розміри екрана, як і у випадку з десктопною версією.
3. Оптимізація швидкості завантаження сторінок
Цей тренд — не нововведення у сфері створення та просування сайтів. Однак не потрібно списувати його з рахунків. Продуктивність ресурсу та утримання відвідувачів має вирішальне значення для конверсії. Чим швидше завантажуються сторінки, тим більша ймовірність вчинення користувачем цільової дії. Своєю чергою підвищення конверсії безпосередньо пов'язане зі збільшенням доходу.
4. Вибір CMS
WordPress, Joomla, Tilda та інші умовно безоплатні платформи, як і раніше, користуються популярністю під час створення сайтів. Проте вигода такого економваріанта вельми сумнівна. Шаблонні сайти на готовому двигуні мають низький рівень захисту від злому, і навіть регулярні оновлення системи не рятують від атак хакерів. Крім того, 70% корисних функцій подібних майданчиків потребують купівлі додаткових плагінів або вкладень. Найраціональніший вибір — «самописні» CMS, де передбачені всі необхідні для просування інструменти та відсутня необхідність у доробленні та інвестиціях у подальшу оптимізацію.
5. Використання мікророзмітки
Мікророзмітка — незмінний тренд, про який завжди важливо пам'ятати під час оптимізації сайту. Спеціальні теги та атрибути у вебверстці допомагають роботам пошуковика та соцмереж зрозуміти зміст окремого блоку або цілої сторінки сайту. Семантична розмітка робить сніпети («анонси», описи) привабливішими та цікавішими для аудиторії, дозволяє збільшити якісний трафік на сайт і скоротити витрати на рекламу.
6. Адаптивність під різні розміри екрана
Декілька років тому розробники орієнтувалися на роздільну здатність монітора 1366x768. У 2022-му найпопулярнішою роздільною здатністю можна вважати Full HD — 1920х1080 пікселів, і, скоріш за все, ця характеристика тільки збільшуватиметься. Відповідно, під час створення макетів і верстки сайту необхідно враховувати якість показу сторінок на великому екрані. Вказуючи параметри тексту та розміри зображень, краще використовувати не фіксовані, а відносні величини.
Тренди 2023 в SEO та просування в сучасних українських реаліях
Серед глобальних тенденцій пошукового просування на особливу увагу заслуговують такі напрямки:
1. Контент
У серпні минулого року Google запустив новий пошуковий алгоритм Google Helpful Content Update (оновлення корисного контенту). Його суть полягає в розміщенні на високих позиціях сайтів з найінформативнішими та найцікавішими для цільової аудиторії текстами. Пошуковик оцінює наявність власної експертизи, відповідність заголовків змісту, вітає наявність цифр, таблиць і діаграм. Не варто розраховувати на потрапляння в ТОП сайтам із низькопробним рерайтом і клікбейтними заголовками. А про тексти, створені штучним інтелектом, і говорити не варто.
2. E-E-A-T: Що чекає від сайту і Google і відвідувачі:
Розвиток бренду компанії
Бізнес no name — антитренд нинішнього року, особливо якщо йдеться про розвиток у середньо- чи довгостроковій перспективі. Щоб бути впізнаваними для потенційних клієнтів і виділятися на тлі конкурентів, слід працювати над власною репутацією. Для цього потрібно давати користувачам трохи більше, ніж інші компанії: публікувати реальні фото товарів, робити огляди продукції, надавати відеоконсультації та інструкції.
Відкритість і демонстрація цінності для цільової аудиторії
Для завоювання довіри корисно познайомити цільову аудиторію з командою, надати детальну юридичну інформацію про компанію, розмістити сертифікати та інші документи, що підтверджують якість товарів і послуг. Позиція «дзвоніть — розповімо» — програшна стратегія: швидше за все, користувач не витрачатиме час і піде до конкурентів. Щоб цього не трапилося, продумайте заздалегідь, які питання можуть виникнути у відвідувача сайту, і дайте вичерпні відповіді.
3. Подання сайту в пошуку в різних форматах
Щоб забезпечити максимальне охоплення аудиторії, варто комбінувати просування в organic і розміщення платних оголошень. Підвищити шанси на потрапляння в ТОП допоможе робота з аудіо та відео, нестандартне оформлення сніпетів (наприклад, додавання зображення, рейтингу чи блоку FAQ).
4. Комплексна робота з семантикою
Для виведення сторінок у ТОП і залучення конверсійного трафіку недостатньо оптимізації за всіма правилами та нарощування посилальної маси. Зайняти провідні позиції у видачі стає дедалі важче. Тому доводиться шукати різноманітні шляхи залучення користувачів на сайт. Важливо орієнтуватися як на аудиторію, що вже визначилася з вибором, так і на людей, що знаходяться в пошуку. Виходячи з досвіду, найвищих позицій досягають сторінки, що охоплюють не просто кластер чи окремий запит, а інтент — справжні потреби та бажання аудиторії.
Не можна не брати до уваги можливості голосового пошуку, штучного інтелекту, Core Web Vitals (швидкість завантаження сторінок, час очікування взаємодії з сайтом, стійкість верстки та клікабельних елементів), мікророзмітку. Ці напрями не є новими, проте істотно впливають на результати просування.
Поради для українського сегмента
Інтернет-просування в Україні — окрема тема. На тлі масових відключень електроенергії та частих проблем зі зв'язком люди змінюють звичні патерни поведінки, й це потрібно враховувати. Мої спостереження такі:
- важливу інформацію на сайті та в соцмережах краще викладати в текстовому форматі. Візуальний контент може завантажуватися довго, і коли людина має намір зробити замовлення, це працює в мінус. Тому бажано відмовитися від прелоадерів, а великі малюнки та файли завантажувати після показу основного контенту;
- не варто обмежувати покази реклами годинами роботи магазину та вимикати оголошення на вихідні та у свята. Час пошуку пропозицій та здійснення покупок зараз не прив'язується до певних годинних проміжків, а залежить від індивідуальних можливостей потенційних покупців;
- правильне рішення — адаптувати план комунікації під умови «тут і зараз». Якщо на момент старту або за кілька годин до запуску маркетингових активностей трапляються події, що зміщують акценти в полі зору цільової аудиторії, є сенс відтермінувати кампанію на 1–3 дні, доки люди пристосуються до ситуації.
І насамкінець, якщо у вас є що запропонувати ринку, працюйте та запускайте рекламу. Задоволення потреб аудиторії добре спрацює на бренд у середньостроковій та далекій перспективі.
Автоматизація функцій у контекстній рекламі
Один з головних трендів 2023 року в контекстній рекламі — автоматизація рекламних кампаній, що набула популярності ще у 2019-му. У 2022 році в кабінетах Google Ads з'явилося ще більше автоматизованих стратегій.
Автоматизація передбачає використання інструментів і технологій, що дають можливість оптимізувати численні функції — від призначення ставок і пошуку мінус-слів до тестування оголошень.
Керування рекламними кампаніями та стратегіями з залученням штучного інтелекту й нейромереж дозволяє заощаджувати час на виконанні налаштувань, не турбуватися з приводу коректності оголошень і створювати зручні звіти.
Щоб рекламна кампанія досягла найбільшої ефективності, алгоритмам потрібен час на вивчення та оптимізацію ресурсів. Такий підхід може здатися невигідним компаніям з невеликим рекламним бюджетом. Однак, як показує практика, з часом вкладення окупаються, тимчасові витрати на запуск реклами знижуються, ефективність оголошень і прибутки бізнесу збільшуються.
Зупинимося детальніше на трендових напрямках автоматизації, що впливають на роботу PPC-стратегій. До них належать:
- використання скриптів для оптимізації низки робочих процесів;
- застосування ПЗ для автоматичного створення рекомендацій як для власної, так і для сторонніх платформ;
- перехід до адаптованих об'яв у пошуку (RSA) замість розширених текстових об'яв (ETA).
У 2022 році Google запропонував новий формат товарної PPC-реклами Performance Max, що має стати альтернативою, а згодом — заміною «розумних» торгових кампаній. Інструмент дозволяє показувати оголошення на всіх можливих майданчиках (пошукова видача, YouTube, KMC, Gmail і Google Maps).
Впроваджуйте нові інструменти, але пам'ятайте, що автоматизовані кампанії — не панацея, і повністю відмовлятися від класичних перевірених інструментів ще рано.
Ключові тренди digital-маркетингу у 2023 році
Якщо говорити про виведення бізнесу в офлайн і просування загалом, можна виділити такі тенденції.
1. Ще більше SMM
За статистикою, близько 60% людей користуються соціальними мережами, кількість яких збільшується з кожним роком. Незалежно від напрямку діяльності, практично будь-який вид бізнесу може знайти свою аудиторію в соцмережах: це можуть бути Instagram, LinkedIn, Facebook, Pinterest тощо. Як правило, компанії використовують для просування 2–3 майданчики.
Детально вивчаючи ринок, інтереси та потреби цільової аудиторії, тестуючи ефективність рекламних оголошень, можна отримати велику кількість конверсій за помірною ціною за клік. Водночас важливо не лише розвивати акаунти в Social Media, але й регулярно займатися сайтом. Якщо користувач не може отримати вичерпну інформацію або зробити замовлення в соцмережі, він переходить на вебресурс, і тут усе залежить від usability та наповнення.
B2B-бізнесу варто розглянути як майданчик для просування LinkedIn, у якому зосереджена велика кількість маркетологів і представників брендів.
2. SEO — вічний тренд
Всупереч доступності безлічі маркетингових інструментів і появі нових фішок у просуванні, SEO постійно «на коні» та дає відчутний результат. Органічна пошукова розкрутка, виведення сторінок у ТОП Google вимагають чималих зусиль і часу, натомість сайт отримує «теплий» трафік з високою конверсією, а витрати на рекламу стають мінімальними. Ба більше, верхні позиції у видачі «працюють» на формування довіри аудиторії до компанії та продукту, роблячи бренд впізнаваним.
В умовах конкуренції та присутності на ринку незмінних лідерів пробитися в ТОП стає дедалі складніше. Тому під час просування в органіці дедалі вагомішу роль відіграє локальне SEO. Щоб сайт був видимим для аудиторії у вашому регіоні, необхідно створити акаунт у Google My Business, позначити компанію на мапі та врахувати під час підбирання семантики місто, район, слова «поруч», «поблизу» тощо.
3. E-E-A-T
Для досягнення високих позицій у видачі текст на сайті має відповідати 4 критеріям, зазначеним Google:
- Experience — «досвід»;
- Expertise — «експертиза»;
- Authoritativeness — «авторитетність»;
- Trust — «довіра», і згідно з документацією Google цей фактор ранжування — головний у цьому квартеті.
Що це означає для власників бізнесу? Якщо ви приділяли увагу цьому напрямку раніше, то продовжуйте в тому ж дусі, й результат не забариться (а швидше за все, він уже є). Для тих же, хто поки не подбав про створення якісного експертного контенту та задоволення запиту користувача, це шанс «застрибнути в останній вагон».
4. Короткі відео
Люди, що завжди busy, не мають часу на ознайомлення з детальною інформацією про товар або послугу. Водночас короткий ролик дає відповіді на більшість питань і допомагає швидко прийняти рішення про покупку.
Розміщення інформативного відео на посадковій сторінці дозволить отримати більше трафіку та конверсій, зменшивши кількість звернень до служби підтримки, а також подовжити час знаходження користувача на сайті. Навчальні ролики та практичні поради підвищують довіру і лояльність аудиторії до бренду.
Підіб’ємо підсумки
Вивчення та дотримання тенденцій у галузі веброзроблення та інтернет-просування дає можливість залучати на сайт більше цільового трафіку, збільшувати продажі, випереджати конкурентів і оптимізувати витрати на розкрутку. Digital-маркетинг — це постійний рух, тому слідкуйте за трендами, тестуйте нові фішки та гнучко реагуйте на зміни ринку і пошукових алгоритмів.
Водночас пам'ятайте, що традиційні маркетингові інструменти не втрачають актуальності. Використовуйте SEO, розміщуйте експертний контент, враховуйте особливості ніші та потреби потенційних і вже наявних клієнтів. І нехай 2023-й стане для вас роком перемог і підкорення нових вершин!
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)