Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Отримати більше 500% приросту органічного трафіку на сайт медичного центру можливо за рік. Доведено Sprava Agency
Все більше приватних медичних центрів, клінік, кабінетів відкривається в Україні. І не тільки в столиці, але й в обласних центрах теж. З такими темпами ніша приватної медицини стає все більш конкурентною. Якщо ви хочете просувати свій кабінет або клініку, прочитайте цей кейс до кінця.
Замовник – адміністрація «Мед-Атлант» – звернувся до Sprava Agency в 2014 році. Завдань було три: зробити сайт швидким, інформативним і сучасним, збільшити кількість заявок на консультації в цьому медичному центрі, просуватися в Google.
Хедер сайту зразка 2014 р.
Хедер сайту зразка 2019 р.
Про проект
Це приватна клініка в Івано-Франківську, де лікарі приймають жителів обласного центру та області. Пацієнтів приваблює те, що саме в цій клініці можна пройти комплексне обстеження, тут ведуть прийом фахівці різних напрямків, є лабораторія і хірургічне відділення.
Головна сторінка сайту
ЧОГО ХОТІВ ЗАМОВНИК
Насправді цілі всім знайомі (себе ви впізнаєте точно). Якщо їх досягти, то кількість відвідувачів сайту – цільових, потенційних клієнтів, вас порадує:
- збільшити трафік на сайт медцентру;
- наростити звертання з веб;
- з'явитися в ТОП-5 по певних запитах: «медичний центр івано-франківськ», «гінеколог івано-франківськ», «узд івано-франківськ», «педіатр івано-франківськ».
З ЧОГО МИ ПОЧАЛИ РОБОТУ НАД ЛДЦ «МЕД-АТЛАНТ»
Банально – з аналізу сайту. Фахівці СПРАВИ завжди роблять аналіз веб-сторінки, виправляють знайдені помилки і баги і тільки потім починають втілювати стратегію оптимізації і запускати рекламні активності.
Під час аудиту:
- провели SEO-аналіз сайту,
- перевірили стан CMS сайту (технічний аудит).
Далі зайнялися семантикою: склали семантичне ядро сайту, орієнтуючись на цілі замовника, і визначили стратегічні цілі розвитку проекту в цілому.
Що було на старті:
- Технічний стан веб-ресурсу: адмінка стара, адаптивного дизайну для смартфонів не було.
- Семантичне ядро: всього 41 запит.
- Лендінги клініки: з двадцяти однієї сторінки (за структурою сайту) працювала тільки головна.
- Мова просування: українська.
- Регіон: тільки Івано-Франківськ.
- Двадцять сьома позиція за основним пошуковим запитом «медичний центр Івано-Франківськ».
- Відвідувачів на місяць: 328 і 74 % з них давав органічний пошук.
- За пристроїв: 69 % – користувачі ПК, 22 % – смартфони і 9 % – частка планшетів.
- Показник відмов: 10,5 %.
- Вік відвідувачів: 25-34 – 62 %; 45-54 – 16 %; 35-44 – 10,3 %; 18-24 – 8,19 %.
Сайт був зроблений п'ять років тому і сильно застарів. Вимоги пошукових систем змінилися. І без змін сайту і комплексної роботи цілей замовника досягти було неможливо.
Для того, щоб відірватися від конкурентів, потрібно бути сучасними по дизайну, інформативності і релевантності та повноті текстів та функціоналу.
Аналітика проекту на старті просування
НЮАНСИ ПРОСУВАННЯ САЙТІВ В СФЕРІ МЕДИЦИНИ
Перш за все користувач повинен відчути довіру до лікаря, до якості послуг. Його мають зрозуміти і втішити. А також поінформувати. І тільки тоді він приймає рішення на вашу користь.
Найчастіше пацієнти вже знають про свою проблему і шукають рішення в пошуковій системі усвідомлено. При сучасному перегріві медичної ніші пацієнти ВИБИРАЮТЬ. Ви повинні переконати їх, що ваша клініка – саме те місце, де кваліфіковані лікарі обов'язково допоможуть. Завдання сайту клініки або медцентру номер один – викликати довіру.
Допомагає в цьому релевантний контент сайту: повний, експертний, який відповідає на всі можливі питання пацієнта, тобто вичерпний. Процес вибору лікаря не спонтанний. Це глибока аналітична робота. Потрібно подумати про те, за якими критеріями обираєте лікаря ви, і зробити так, щоб інформація на сайті відповідала всім цим критеріям.
Що складно? Медична термінологія, високі ціни, велика конкуренція. Хороший власник клініки подбає про те, щоб роз'яснити все на сайті дуже точно, але простими словами (просто пояснюємо складне). Особливий акцент потрібно зробити на опрацюванні переваг вашої клініки. При цьому ніяких гарантій і обіцянок давати не можна. Для підтвердження експертності лікарів потрібно розповісти про їх досвід, описати точно і детально кожну послугу, розповісти про обладнання, яке є в клініці.
Особливо складно створювати контент для сторінок урології та гінекології. Можуть виникнути складнощі в підключенні рекламної кампанії.
МИ ВМІЄМО ПІДВИЩУВАТИ РІВЕНЬ ДОВІРИ ДО ВАШОГО МЕДИЧНОГО ЦЕНТРУ В ОНЛАЙНІ
Фахівці компанії СПРАВА працюють з просуванням медичних центрів багато років. Ми зібрали список обов'язкових складових якісного медсайту:
Для блоку довіри потрібні:
- справжні фотографії вашої медустанови – обладнання, інтер'єру, паркування;
- скани сертифікатів, ліцензій, дипломів;
- докладний опис роботи лікарів і медперсоналу медичного центру;
- обов'язково зібрати відгуки. Це важко зробити, але можна. Все залежить від бажання і розуміння важливості відгуків, персоналу.
У серпні 2019 року:
- користувачі сайту 55 раз написали відгук;
- і 94 рази розповіли про досвід роботи з медцентром в акаунті Google-карт.
Як виглядає форма «Написати відгук» у нашого замовника
Перевірте, чи є функціонал для збору відгуків на вашому сайті! Подивіться, чи збираєте ви такі дані про відвідувачів:
- ім'я;
- дату відгуку/відвідування вашого медцентру;
- оцінку.
Передбачте також відповідь на відгук. Цей функціонал повинен бути на сайті клініки обов'язково.
Нові відвідувачі оцінюють, що писав попередній пацієнт і коли він це писав. Хороший відгук – відмінний аргумент на вашу користь для збільшення лояльності користувачів.
Як виглядає робота з негативом
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВІДГУК НЕГАТИВНИЙ?
Працювати з ним. По-перше, приймати і розглядати. По-друге, обов'язково публікувати.
Відгуки в соціальних мережах
Зараз потенційні клієнти шукають відгуки та інформацію про вашу клініку і в соціальних мережах. Отже подбайте про те, щоб ваша сторінка була інформативною.
ЯК МИ ПРАЦЮВАЛИ НАД ДИЗАЙНОМ І ЮЗАБІЛІТІ САЙТУ МЕДЦЕНТРУ
SEO-роботи над сайтом включають і опрацювання зручності сайту. Подивіться, як виглядав сайт через рік після початку співпраці СПРАВИ з медцентром.
Так виглядав сайт наприкінці 2015 року
В процесі роботи над сайтом пропрацювали всі недоліки за чек-листами usability, а також внесли зміни на основі аналізу поведінки користувачів на сайті.
Всі наші зусилля перетворювалися в зростання трафіку. Всього через рік роботи ми побачили +516% в зростанні органічного трафіку:
- в листопаді 2014 року був 285 візитів з ПС;
- а в листопаді 2015 року вже 1 472 візити.
Так виглядає динаміка органічного трафіку за перший рік роботи СПРАВИ
І знаєте, що? Нам сподобалося. Ми помітили, що частка мобільного трафіку початку впевнено рости:
- в листопаді 2014 року вона становила 31 % (смартфони + планшети);
- через рік частка мобайла досягла 42 %.
Динаміка зміни аудиторії за приладами за перший рік співпраці
Замовник підтримував всі наші ініціативи і прислухався до рекомендацій
Зараз ви прочитали основний принцип командної роботи «виконавець-замовник». Саме така робота приносить успіх цього проекту вже протягом п'яти років.
Хочете так само? Звертайтеся в СПРАВУ :)
У 2016 році (початок літа) у нового сайту вже був:
- відмінний дизайн;
- адаптація під мобайл;
- зручна, безпечна і швидка CMS.
Таке рішення стратегічно правильне. Про це – пізніше в розділі аналітика проекту. А зараз
Ще одне дуже важливе рішення – це usability, ідеальне для повноти відповіді, технічної оптимізації верстки сайту та підвищення показників швидкості завантаження:
- На грудень 2018 року підвищили конверсію сайту на 43 % (порівнювали листопад 2018 року з січнем 2019 р.).
Ви бачите зростання звернень після виконаної роботи над usability і посадковими сторінками
ЯК ПРОХОДИЛИ РОБОТИ З ОПТИМІЗАЦІЇ ВЕБ-РЕСУРСУ ЗАМОВНИКА
Почали працювати в 2014 році. Що відразу було добре – замовник дав повний карт-бланш на виконання всіх робіт щодо оптимізації.
За перші півроку роботи над проектом ЛДЦ «Мед-Атлант»:
- пропрацювали повне СЯ (семантичне ядро);
- згрупували пошукові запити;
- розробили і запустили 20 посадкових сторінок;
- почали просувати чотири нових напрямки;
- оптимізували сайт всередині: метатеги, нові заголовки, оптимізація текстів, перелінковка, прибрали 3ХХ, 4ХХ, 5ХХ помилки і дублі.
ПЕРШІ РЕЗУЛЬТАТИ SEO
1 квітня 2015 року на сайті клініки було вже 1 000 осіб на місяць (приріст склав +200%).
Результати SEO-робіт на сайті за перші півроку
Якщо повернутися до цілей замовника, то вже через півроку SEO-просування потрапили з самим пріоритетним ВЧ для цієї ніші запитом «медичний центр Івано-Франківськ» – на 6-ту позицію (+21) в пошуку Google.
Зробили сайт багатомовним, російською та українською мовами. «Для чого російська в Івано-Франківську?» – запитували нас.
З липня 2015 року склали список запитів російською мовою. І оптимізували російськомовну версію сайту за схемою: метатеги, заголовки H1-H6, тексти, перелінковка.
Тому в наприкінці 2015 року головна сторінка російської версії веб-ресурсу замовника увійшла в п'ятірку найбільш популярних сторінок
Популярні сторінки входу за період 11.2014 – 12.2015 рр.
Через 14 місяців співпраці наші результати:
- Кількість відвідувачів в місяць зросла до 2 100:
Зростання кількості відвідувачів на сайті 11.2014 – 12.2015 рр.
Це на 540 % більше, ніж було до співпраці зі СПРАВОЮ.
- Головний запит «медичний центр івано-франківськ» перейшов вже на третю позицію в органічній видачі Google з 21 місця.
ЯК Sprava Agency ОТРИМУЄ ЗРОСТАННЯ ОРГАНІКИ ВЖЕ П'ЯТЬ РОКІВ
Обов'язково:
- кілька разів на рік переглядаємо семантику;
- раз на рік опрацьовуємо нові 20-50 запитів (розширюємо кластери);
- і працюємо над новими напрямками в просуванні (послуги і не тільки).
Медичний центр замовника розвивається, додає нові послуги, зростає кількість нових лікарів, фахівців в різних напрямках.
Якщо врахувати всі роботи, то до кінця 2017 року на сайті було 5 987 користувачів в місяць (+1825%):
Відмінна динаміка зростання відвідувачів в 11.2014 – 12.2015 рр.
З квітня 2017 року підключили до проекту контекстну рекламу в якості додаткового каналу трафіку.
А ЩО ТАМ ІЗ СОЦМЕРЕЖАМИ?
Замовник завів акаунти медцентру в Facebook і на YouTube в травні 2015 року. Зараз активна група у Фейсбуці (замовник займається окремо).
Частка трафіку з соціальних мереж
ОСОБЛИВОСТІ ПІДКЛЮЧЕННЯ ПОСЛУГИ PPC ДЛЯ САЙТУ КЛІНІКИ З ШИРОКИМ СПЕКТРОМ ПОСЛУГ
Скажемо відверто, є певні труднощі. За правилами Google Ads не можна створювати ремаркетингові кампанії в медичній тематиці.
Витяги з правил розміщення рекламних оголошень в Google Ads
В результаті цих обмежень ми побачили, що раніше налаштовані аудиторії для ремаркетингу Google відхилив.
Як ми намагалися зробити це спочатку
Якщо труднощі назвати викликом, то можна впоратися
Далі працювали так:
- Замовник надав додаткову інформацію, рекламу в пошуку стартували тільки по тих оголошеннях, які пройшли модерацію (дивіться документ на сторінці).
Основна причина відхилення – це тексти на сайті в розділі опису послуг урології, гінекологічного УЗД. При цьому гінекологія – один із пріоритетних напрямків роботи медичного центру. І видаляти матеріали з сайту ми не збиралися. Замість цього:
- отримали у модераторів список сторінок, які не пропускає Google Ads;
- прибрали всі посилання на ці сторінки на сайті (у всіх меню, перелинковці);
- деактивували саме ці сторінки і почекали два дні, поки йшла модерація в Google Ads;
- пройшли модерацію всі створені оголошення;
- після чого активували назад всі сторінки і подали їх на переіндексацію, і таким чином жодного дня для органічного трафіку не було втрачено.
ПОДИВІТЬСЯ НА ДИНАМІКУ ТРАФІКУ ПО РЕКЛАМІ У ПОШУКУ
Підключення контекстної реклами привело додатковий трафік. На скріншоті обсяги контекстної реклами за липень 2019 року – це 30 % від загальної кількості відвідувачів.
Зростання трафіку з Google Ads за весь період співпраці
ЩО МОЖНА СКАЗАТИ ПРО МЕДИЧНИЙ МАРКЕТИНГ
Це не остаточні висновки, а проміжні результати, тому що ми продовжуємо працювати над проектом.
Що нам допомогло просунути сайт клініки і досягти таких вражаючих результатів:
- грамотний, експертний контент, який був оптимізований під цільові пошукові запити;
- стабільне розширення спектра послуг в медичному центрі. Ми створювали нові сторінки, розширювали семантику сайту, збільшували обсяг крутого контенту на проекті;
- спочатку аналіз користувацького досвіду, а потім вже логічні роботи по usability;
- ефективні рішення відносно стратегії просування – адаптація сайту під мобайл, просування російської версії в регіоні, де переважна більшість жителів спілкуються лише українською;
- підключення контекстної реклами з рішенням труднощів запуску, без шкоди для SEO-просування;
- замовник, який з самого початку працював разом з нами і був орієнтований на успіх, ставив цілі в своєму бізнесі в частині досягнення результатів сайтом.
Результати роботи просування сайту приватної клініки
Статистика невблаганна:
- Поліпшення показників швидкості завантаження сайту (новий дизайн в кінці 2018 року було зроблено в стилі мінімалізму, а також всі роботи були зроблені «чистою» версткою, що дозволило позбутися надмірності коду).
- Кожен редизайн тягне за собою зростання трафіку. Так роботи в кінці 2018 роки дали зростання трафіку з моменту зміни дизайну сайту:
Вплив редизайну на динаміку трафіку на сайт
Середній показник – 7 500 візитів на місяць.
- Збільшена кількість користувачів з мобільних пристроїв. Станом на 1 серпня 2019 року – 81 % користувачів сайту (ось саме цей графік наочно показує, наскільки правильним і своєчасним було рішення зробити адаптивний сайт в уже далекому 2015 р. – тоді частка смартфонів була на рівні 32 %).
Як змінювалася аудиторія по пристроях за весь період просування проекту
- Показник відмов залишився, як і при старті, на рівні 10,5 % з органічного пошуку, а це свідчить про те, що збільшенням трафіку ми не погіршили його якість.
- Кількість дзвінків і звернень з сайту (запис на прийом) стабільно зростає:
Динаміка досягнення цілей на сайті відвідувачами за період 08.2017 р. по 07.2019 р.
Наша робота над проектом триває, і перед нами вже стоять нові завдання, результатами яких ми обов'язково поділимося. А поки можете ознайомитися з думкою замовника про нашу спільну роботу над його проектом.
ВІДГУК ЗАМОВНИКА
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)