Ніякої магії, лише ефективна робота над сайтом!
Основи інтернет-безпеки: як захистити свій сайт від зловмисників
Безпека в інтернеті може видаватися дещо примарним поняттям. Багато зловмисників використовують найрізноманітніші методи, щоб отримати від користувачів бажане (дані, гроші, доступ до конфіденційної інформації).
Найбільша користувацька помилка — це думати, що маленький бізнес, або звичайний пересічний користувач не стануть жертвами зловмисників, адже «з них нічого взяти». Але будь-хто в інтернеті становить цінність для зловмисників.
Тому у цій статті, Weblium, український конструктор сайтів, поділиться порадами, як вберегти свій сайт від зловмисників.
Які найбільш розповсюджені методи зламу?
Зламати користувача, або ж просто дістати будь-яку персональну інформацію, можна багатьма методами. Деякі можуть бути швидкими — користувач завантажує шкідливе ПЗ, переходить за випадковим посиланням і втрачає доступ до всіх файлів та акаунтів. В інших випадках, зловмисники будуть витрачати тижні, інколи навіть місяці, щоб отримати від жертви певну інформацію чи дані.
Але, якщо розглядати вебсайт як платформу для ведення бізнесу, то можна помітити, що головна мета крадіжки даних — це персональне збагачення зловмисника. Серед найбільш розповсюджених можна виділити:
- Фішинг. Фішинг — це метод зламу, який часто опирається на взаємодію зловмисника з жертвою. Головна його мета — це втертися в довіру до працівника компанії чи навіть власника, а потім змусити перейти за посиланням, зареєструватися. Отримавши дані для входу, зловмисник спробує використати їх щоб зайти в інші персональні акаунти жертви.
- Розповсюдження шкідливого ПЗ. Часто в мережі можна знайти піратське програмне забезпечення, яке, на перший погляд, може допомогти зекономити гроші та отримати необхідну для роботи програму. Цим «першим поглядом» і користуються зловмисники, які розповсюджують зламані програми.
- Зловживання механіками на сайті. Часто хтось з користувачів може знайти своєрідний експлоїт (механіку, некоректна робота якої дозволяє отримати клієнту певні переваги, які шкодять бізнесу) та діляться ним з іншими людьми. В деяких випадках, розповсюдження відбувається саме з метою нашкодити бізнесу.
Звісно, це не всі методи, які можуть використовувати хакери. Інколи це може бути брутфорс (агресивні спроби викрасти акаунт власника, використовуючи різні комбінації паролів), використання викрадених даних, які публікують на різних ресурсах, DDoS (створення штучного навантаження на сайт, щоб припинити його роботу). Тому варто спланувати стратегію для захисту від атак.
Визначення слабкої ланки
Будь-яка слабкість чи вразливість — це простір для зловмисника. Треба чітко розуміти, хто чи що може спричинити проблеми. Для цього необхідно:
- Подбати про безпеку акаунтів. Дуже часто бізнеси, що тільки починають свою роботу в Інтернеті, використовують один робочий акаунт для різних цілей, як то придбання однієї підписки певного сервісу, щоб кожен мав доступ. Втім, варто створювати різні акаунти для різних цілей. До прикладу, щоб створити сайт використовувати один акаунт, щоб придбати підписку для певного ресурсу — інший.
- Провести тренінги з командою. Треба проговорити нюанси кібербезпеки з кожним членом колективу окремо. Варто пояснити, що один зламаний акаунт може зупинити діяльність всього бізнесу, стати загрозою для всіх інших працівників.
- Перевірити заходи безпеки в колективі. Варто розуміти, що кожен член команди має використовувати робочі акаунти. Наприклад, якщо хтось з колективу використовує для роботи персональну пошту — це проблема, адже ця людина може використовувати її і для особистих цілей, як то реєстрація на інших платформах.
Інколи в колективі можуть бути працівники, які не дуже досвідчені в користуванні ПК. Їм треба пояснити різні нюанси та приділити більше часу на їхній тренінг.
Вибір коректного програмного забезпечення
Дуже часто бізнеси хочуть зекономити гроші на ПЗ, що є суцільно нормальним та правильним бажанням. Бізнеси, що лише починають роботу використовують або не дуже зручні альтернативи, або ж ті, які фінансово доступні. Втім, в деяких випадках це може призвести до катастрофічних наслідків для бізнесу.
Звісно, не варто постійно керуватися «дороге = якісне». Це може призвести до фінансових витрат, які не дадуть в довготривалій перспективі абсолютно нічого. Але треба керуватися наступними порадами, щоб отримувати ефективне ПЗ і не наражати бізнес на ризик:
- Досліджувати відгуки про ПЗ. Варто завжди читати відгуки інших користувачів, щоб чітко розуміти, чи взагалі потрібна певна програма, чи ні. Функціональні скарги — це лише частина проблеми. Але коли інші люди зазначають, що вони втратили доступ до акаунту, отримували спам-дзвінки тощо.
- Керуватися порадами досвідчених членів команди. Часто в команді може бути людина, яка працювала з певним програмним забезпеченням, має досвід з попереднього місця роботи. Варто дослухатися до порад.
- Не завантажувати піратське ПЗ. Інколи здається, що не має іншої альтернативи, адже деякі програми можуть продаватися лише в певних регіонах, деякі занадто дорогі (особливо, якщо вони треба для виконання одного невеликого завдання). Але завантажувати піратське програмне забезпечення — це помилка. Якщо ПЗ недоступне в одному регіоні, то і піратська версія навряд буде актуальною.
- Обирати популярні альтернативи. Якщо на ринку представлено декілька альтернатив, варто сфокусуватися на популярніших. Ті застосунки, про які постійно говорять в позитивному ключі, які рекомендують на форумах, інших платформах, які мають певну медійну присутність.
- Використовувати новий обліковий запис для кожного акаунту. Велика помилка — це створити один робочий акаунт та використовувати його на різних сервісах. Навіть якщо акаунт добре захищений (регулярна зміна паролю, двофакторна аутентифікація), ніколи не можна бути на 100% впевненим, що програма, яку використовує бізнес не стане жертвою атаки чи зливу даних.
Наприклад, конструктор сайтів вже передбачає необхідні заходи безпеки, як то постійний моніторинг активності, використання хмарних сервісів. А різноманітні інструменти, які власник бізнесу використовує для наповнення та покращення послуг мають бути ліцензійними та перевіреними, навіть якщо це вимагатиме дещо більших фінансових вкладень.
Подвійна перевірка інформації
Фішинг — це велика проблема, і часто він працює саме за рахунок неуважності користувача. І працює він не лише через «довірливість». Є декілька варіантів, як працює фішинг:
- Через рекламні оголошення. Інколи, шукаючи певний сервіс, можна натрапити на рекламу, в якій все виглядатиме доволі реалістично, вона матиме вигляд сайту, на який першочергово мав зайти клієнт, але домен буде відрізнятися.
- Через маніпуляційні тактики. Втираючись в довіру до користувача, зловмисник може пропонувати різні програми та вебсайти, щоб викрасти дані. Це може бути як підробка певного ресурсу, так і «альтернатива».
Варто завжди перевіряти домени ресурсів, адже можуть бути мінімальні зміни (наприклад, не website.com, а websit.ecom, чи інші варіації). Відгуки на сайти також будуть важливими, але, щоб точно не натрапити на підробку, можна використовувати офіційні посилання (як то зі сторінок на Wikipedia).
Використання хмарних сервісів
Різноманітні хмарні сервіси дозволяють краще зберігати інформацію, мати копії необхідних даних на випадок зламу, захищатися від DDoS атак (якщо мова йде про хмарний хостинг).
Розвиток хмарних сервісів дозволяє отримувати застосунки, які прості у використанні, зрозумілі пересічному користувачу, а інколи і дешевші. Для малого бізнесу варто розглядати:
- Хмарні сховища. На хмарних сховищах можна зберігати файли та дані, які можна буде використовувати на випадок зламу.
- Хмарні сервери / хостинг. Хмарні сервери витримують велике навантаження, переспрямовують шкідливі дані від сайту та забезпечують стабільну роботу для бізнесу.
Хмарне сховище може виступати в ролі запасного плану, місця, де буде зберігатися вся необхідна інформація. А хостинг та сервери надаються, як правило, платформою, на якій сайт створюється. Якщо говорити про конструктори сайтів, то такі складові як хостинг та захист від атак вже передбачені. Єдине, про що треба буде подумати власнику сайту — це безпекові нюанси на його стороні (програмне забезпечення, захист акаунтів) та юзабіліті вебсайту.
Висновок
Забезпечення безпеки в Інтернеті — це завдання самого користувача. Сучасні злами та крадіжки можуть виконуватися ледь не кожним користувачем і ціллю може стати хто завгодно. Будь-хто в онлайні має доступ до певної інформації. Персональні фото, секрети, доступ до платіжних акаунтів, або ж важливі паролі від робочих акаунтів — все це цінні дані, за якими можуть полювати.
Але використовуючи лише ліцензійне та надійне програмне забезпечення, створюючи додаткові акаунти та проводячи регулярні тренінги з командою, можна буде отримати гідний рівень безпеки, який дозволить швидко реагувати на атаки та продовжувати ведення бізнесу без перешкод.
Ми піклуємося про покращення ваших продажів :)