Просування сайту готелю в Затоці

Короткий опис: Навіщо слухати SEO-фахівця або як легко втратити багато грошей, якщо цього не робити. Аналізуйте й робіть висновки, перш ніж йти далі. 

Вступ

Період роботи: 02.2014 р. – до сьогодні

Із чого починали

Відвідуваність: 7100 відвідувачів на місяць (травень-червень 2014) ) 

Відмови: 13,1% 

Пристрої: 76,6% відбувалися із ПК

Пошукові фрази: готель уже добре знали, тому безліч переходів відбувалася за назвою, також переходили користувачі, які шукали бази відпочинку.

Динаміка показників через 2 роки - 2016 рік:

Відвідувачі - 9190

Відмови - 9,69% 

Пристрої - ПК -58,2%

CMS із сайта - с 2014 по 2018 - Joomla

  • стара, така, що складно піддається програмінгу; 
  • неможливо було зробити нормальні ЧПУ сторінкам сайта;
  • постійно були проблеми з дублями й технічними багами у формуванні сторонніх сторінок, через які періодично засмічувався індексу сайта в ПС;
  • складно було також впроваджувати всі “забаганки” по юзабіліті, тому що сайт міг посипатися безповоротно, але базові роботи якось робили.

Зовнішній вигляд сайта при старті робіт у 2014-му: 

Зовнішній вигляд сайта в липні 2017-го уже був таким (Це перший екран Головної сторінки. Замовник оновив сайт і поставив нас уже перед фактом, звісно оптимізацію довелося робити спочатку.

Проте просування було досить традиційним і не складним, тому що на той період:

  • конкуренція була ще не настільки розвинена в пошуку;
  • стартувати з українським курортом у 2014-му було вкрай вигідно - популярність зросла в рази, на заміну Криму, Затока стала курортом №1.

Проведені роботи по сайту:

  • збір і кластеризація ядра;
  • виправлення технічних помилок після розробки;
  • створення посадкових, їх наповнення й оптимізація.

Із 2018 по 2019 роки - Wordpress (Новий сайт просився десь так з 2016 року, стосовно зовнішнього вигляду, технічної складової, і от наприкінці 2018-го ми побачили новий сайт - ситуація дещо змінилася, з попередженням, але без перенесення старої оптимізації, тобто все наново.)

Сайт був розроблений компанією, яка не займається SEO, тому з новим сайтом ми відразу зіштовхнулися із проблемами:

  • сторінки табов доступні для індексації
  • сторінки архівні теж в індексі
  • медіафайли - усі окремими url-адресами
  • текстовий контент не перенесений, новий на заміну не написаний
  • велика увага була приділена візуальній частині, при цьому зневага була в частині необхідних елементів для SEO
  • оптимізація теж не перенесена, як і ряд посадкових сторінок
  • багато модулів, які сповільнювали роботу сайта.

Але упорядковувати в усіх напрямках нам довелося вже на бойовому сайті, без перевірки й перенесення оптимізації на субдомені. Що потяглло за собою просідання позицій майже в нуль, але плюс був у тому, що це був період січневих свят, і добре, що в українського туриста немає ще такої звички - після нового року відразу бронювати літній відпочинок, тому в нас був час оперативно провести роботи й відновити позиції, хоча б частково.

Але складністю було те, що для Замовника була важлива картинка, більшість рекомендацій із seo і usability він просто не погоджував, що тягло за собою й не дуже задовільні результати по бронюваннях.

Також під новий сайт версії 2018-2019 було оновлене ядро, переглянуті пріоритетні кластери, запити, щоб відповідати попиту. 

Якщо в 2014-му, при старті робіт, стратегія полягала в тому, що основний запит - відпочинок у затоці, то з 2018 року основний запит просування - готель у затоці/ готель у затоці на березі моря.

На початку літнього сезону 2019 Замовник повідомив, що на сайт приходить не зовсім його цільова аудиторія, а та, яка шукає відпочинок з більш низькими цінами, ніж в отелі. Відповідно, багато замість бронювання, вивчивши сайт, просто йшли, хоча по показниках такі відходи у відмови не включалися, оскільки для одержання точної інформації щодо цін її потрібно було знайти. 

У середині літа 2019 нам дозволили майже все, аби тільки ми допомогли заповнити готель:

  • активно почали працювати з доробки посадкових, які б відповідали на запит користувача;
  • оптимізували їх;
  • паралельно Замовник запускав контекстну рекламу й рекламу в соціальних мережах.

І у вересні 2019-го ми:

  • переглянули ядро на сезон 2020 року, у тому числі в роботу були взяті запити українські;
  • почалися роботи з розробки нового сайта, але вже на CMS Sprava, яка відповідає всім вимогам SEO, також розробка й побудова структури, сторінок сайта ґрунтувалися на завданнях Замовника, а також на вимогах просування.

РОЗРОБКА НОВОГО САЙТА НА CMS СПРАВА  

Кінець 2019-2020 року - розробка нового сайта на CMS СПРАВА 

Основною причиною для розробки нового сайта став постійний злам адмінпанелі Wordpress. З літа 2019 року на хостингу сайта було помічено постійно зростаюче навантаження на сервер. Раніше ми зустрічалися з такою ситуацією, і причиною подібного навантаження завжди ставала адмінпанель сайта. У 90% випадків розробка нового сайта на новій адмінпанелі замовникові обходиться набагато дешевше, ніж пошук причини подібного навантаження й спроби її усунути.

Але в цьому випадку замовник частково розв'язав проблему, просто збільшивши пакет хостингу. Цього вистачило, щоб закінчити активний сезон продажів, однак надалі сайт зламували по два рази на місяць. На той момент ми вже почали розробку сайта в прискореному режимі, однак на відновлення хоча б просто працездатності сайта йшло багато часу, тому частину робіт з перенесення оптимізації зі старого сайта на новий домен, де лежав новий сайт довелося виключити, й перенесення оптимізації зробили вже на домені, коли було викладено новий сайт. Це був величезний ризик в умовах, що створилися, це був єдиний варіант, за якого ми не втратимо всі позиції сайта. 

За час, поки сайт зламували ( листопад-грудень 2019-го), було зафіксоване просідання позицій загалом на 10%, 

Після того як сайт був перенесений на основний домен раніше закінчення робіт, ми  зафіксували просідання ще на 9%. Однак оперативна робота SEO -відділу дозволила почати відновлення позицій уже на наступний місяць після закінчення робіт, і за 2 наступних місяці (лютий і березень) позиції відновилися на 18%, тобто практично повністю, і ми встигли повернути сайту потрібні показники . 

Також варто зазначити, що при розробці було додано ще дві язикові версії - українська й англійська, і, згідно із ЗАКОНОМ УКРАЇНИ “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, українська версія була встановлена як основна, що також вплинуло на загальний відсоток запитів у ТОП 10. 

Такий вигляд сайт має зараз:

Які дії були зроблені

SEO роботи:

На старті робіт: 

  1. розроблено докладне семантичне ядро;
  2. кластеризовано пошукові запити;
  3. надалі раз на рік, по завершенню поточного сезону, ми переглядали, оновлювали й доповнювали ядро;
  4. постійна робота велася з оптимізації сторінок, дооптимізації, переоптимізації - змінювалися акценти, змінювалися алгоритми, доводилося постійно реагувати, змінюватися й підлаштовуватися; 
  5. також на постійній основі проводилися роботи із зовнішньої оптимізації:
  • складання анкор-листа;
  • нарощування профілю посилань на підставі анкор-листа;
  • постійний аналіз донорів, відхилення низькоякісни

Технічні й інші роботи:

За весь час просування “свободу дій” фактично нам дали тільки при розробці нового сайта на нашій адмінпанелі.

  • У процесі розробки були проведені всі роботи з USABILITY;
  • також додатково були створені нові сторінки під нові запити; 
  • у копірайтера замовлена низка статей для посадкових сторінок; 
  • розмістили й надали сторінкам “товарного вигляду” виходячи з того контенту, який був раніше. Наприклад, нових фотографій одержати не вдалося на етапі розробки, тому що готель у цей сезон закритий, а щоб відкрити й сфотографувати, потрібно було дочекатися закінчення карантину;
  • також у 2020 році реалізували розширений сніппет для сторінок сайта, які в ТОП 10:

Вплив реалізації задуму на трафік на сьогодні спостерігаємо.

Підсумки (статистика) можна у відсотках показати, як зросла відвідуваність, скріни топових позицій, що ще гарного одержав замовник.

Разом на кінець березня 2020-го:

Звісно, за час роботи й каменів спотикання у вигляді відмови реалізації наших рекомендацій, розробок нових сайтів (які викладали на домен, а потім сповіщали про це нам без будь-якої оптимізації, що була раніше) багато трафіка було втрачено, однак позиції сайт має гарні й нарешті за багато років має можливість розвиватися, не втрачаючи того, що вже є. 

На березень 2020: 38% запитів у ТОП 10

Наприклад, ТОП-2 за запитом “готель у затоці 2020” серед сайтів-каталогів, таких як hotels24.ua, booking.com  тощо.

Даним кейсом показане, як важливо, щоб замовник повідомляв SEO-фахівцеві про свої плани щодо роботи із сайтом до того, як їх реалізувати, як важливо додержуватися рекомендацій, які виробляються не на основі бажань конкретної людини, а на досвіді, отриманому від їхньої реалізації. Адже якби замовник це робив, то з 2014 року сайт тільки нарощував би трафік і, відповідно, заявки, а в цьому випадку ми кілька разів верталися до початку. 

Уявляєте, скільки потрібно було замовникові витратити додаткових грошей на ще одну розробку (усього через рік після попередньої), на контекстну рекламу й на рекламу в соцмережах, щоб заповнити свій готель? А можна було просто “почути” SEO-фахівця й віддати сайт йому в роботу до того, як викладати на домен. Можна було дослухатися до рекомендацій і одержувати цей самий трафік, тільки в 3-4 рази дешевше.

Згорнути карту
Показати карту